طرز تهیه اسپاگتی کربونارا خوشمزه و مخصوص ایتالیایی

طرز تهیه اسپاگتی کربونارا

طرز تهیه اسپاگتی کربونارا

پاستا و ماکارونی هم مانند نان سیر و انواع پیتزا از غذا های خوشمزه ایتالیایی است که در کافه و رستوران ‌ها انواع مختلف آن وجود دارد. پاستا کاربونارا یکی از انواع پرطرفدار است. این غذا به سرعت آماده می‌ شود و کودکان از طرفداران پرو پا قرص آن خواهند شد. این اسپاگتی بسیار خوشمزه یک غذای کامل با تمام مواد مغذی برای بدن است که در وعده نهار درست می‌ شود. کربونو به معنی داشتن فلفل سیاه زیاد می ‌باشد. برای مشاهده اموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اسپاگتی کربونارا در ادامه با وبلاگ مرد بامرام همراه باشید.

مواد لازم اسپاگتی کربونارا
اسپاگتی400 گرم
پنیر پارمزان150 گرم
بیکن150 گرم
زرده تخم مرغ3 عدد
فلفل سیاهکمی
سیردر صورت تمایل

طرز تهیه اسپاگتی کربونارا

مرحله اول

برای تهیه اسپاگتی کربونارا خوشمزه ابتدا ماکارانی ها را در قابلمه آبجوش و نمک می ‌ریزیم تا بپزد. در همین حال، بیکن را به صورت نواری برش داده و در تابه روی گاز می ‌گذاریم، در حدود ۷-۸ دقیقه، بیکن ترد و چرب آماده می ‌شود. 

مرحله دوم

در این مرحله بیکن را از تابه خالی کرده و کنار می‌ گذاریم. پنیر و زرده تخم مرغ، سیر رنده شده و کمی از چربی بیکن و فلفل را مخلوط می‌ کنیم تا یک خمیر نسبتاً جامد بدست آید. کمی از آب جوش پخت ماکارانی را کم‌کم اضافه کرده و مخلوط می‌ کنیم. 

مرحله سوم

مراقب باشید زرده تخم‌مرغ بریده بریده نشود، تا حالت خامه ای پیدا کند. سپس آن را کنار می‌ گذاریم. ماهیتابه بیکن را دوباره روشن می‌ کنیم، سپس یک ملاقه آب ماکارانی درون آن می ‌ریزیم. 

مرحله چهارم

در این مرحله ماکارانی آبکش شده را داخل آن ریخته سپس حرارت را خیلی کم نگه می ‌داریم، بعد مخلوط پنیر را اضافه می ‌کنیم و هم می ‌زنیم تا به خوبی با هم ترکیب و مخلوط شود.

مرحله پنجم

اگر آب دار است، فقط چند لحظه دیگر آن را روی آتش نگه می ‌داریم، تا آب اضافی جمع شود. ماکارانی را درون ظرف سرو ریخته و مقداری بیکن سرخ شده روی آن می ‌ریزیم و سرو می کنیم.

مرحله ششم

در صورت تمایل می توانیم مانند سالاد سیب زمینی در این غذا هم از موادی مانند سیب زمینی خرد شده استفاده کنید یا به جای بیکن از موادی مانند گوشت چرخ کرده یا مرغ ریش ریش شده استفاده کنید.