جملات زیبا و عاشقانه



جملات زیبا و عاشقانه
 
به نام آنکه هستی نام از او یافت / فلک جنبش زمین آراو از او یافت
خدایی کافرینش در سجودش / گواهی مطلق آمد بر وجودش . . .

جملات زیبا و عاشقانه 

عقل، جاده ی پر پیچ و خمی است که “تا” خدا می رسد
و عشق، جاده ی مستقیمی که “به” خدا می رساند . . .

جملات زیبا و عاشقانه 

الهی من اسیر جهان بودم / عقوبت کن چو نافرمان بودم
خداوندا بسوزانم بسوزان / اگر فرمانبر شیطان بودم . . .

جملات زیبا و عاشقانه 

ای تیر غمت را دل عشاق نشانه / خلقی به تو مشغول و تو غایب ز میانه
حاجی بره کعبه و من طالب دیدار / او خانه همی جوید و من صاحب خانه . . .
(خیالی هروی)

جملات زیبا و عاشقانه 

ستایش کنم ایزد پاک را / که گویا و بینا کند خاک را
به موری دهد مالش نره شیر / کند پشه بر پیل جنگی دلیر
جهان را بلندی و پستی تویی / ندانم چه ای آنچه هستی تویی . . .

جملات زیبا و عاشقانه 

کسی که در برابر خداوند زانو می زند
می تواند در برابر هر کسی ایستادگی کند  . . .

جملات زیبا و عاشقانه 

خواهی اگر بجویی ، یک لحظه ای مجویش
خواهی اگر بدانی ، یک لحظه ای مدانش . . .
(ملا محسن فیض)

جملات زیبا و عاشقانه 

ذرات ، این نشان موجود
که او است آن خدای یگانه که هستی هر هستی بهستی او است . . .

جملات زیبا و عاشقانه 

کیست آن پرده نشین کاینهمه افسانه از اوست
خویش از او ، دوست از او ، دشمن و بیگانه از اوست
به یکی داده خرد بر دگری داده جنون
دانش عاقل از او ، غفلت دیوانه از اوست

جملات زیبا و عاشقانه 

خدایا آرزوهایی که در آینده مشکل ساز میشه رو بر آورده نکن
هر چند دلخور بشیم . . .
جملات زیبا و عاشقانه