طرز تهیه دونات خوشمزه و مخصوص به روش انگلیسی

طرز تهیه دونات

طرز تهیه دونات

دونات های از میان وعده های بسیار محبوب در جهان هستند که در هر کشوری می توانید آنها را پیدا کنید. برای پخت دونات به 45 تا یک ساعت زمان نیاز دارید.

مواد لازم :

  • 500 گرم آرد نان سفید قوی
  • 60 گرم شکر کاستور طلایی
  • 15 گرم مخمر تازه
  • 4 تخم مرغ
  • ½ لیمو ترش
  • 2 قاشق غذاخوری نمک دریایی
  • 125 گرم کره
  • روغن آفتابگردان برای سرخ کردن
  • شکر کاستور برای روی دونات

دستور تهیه :

150 گرم آب و تمام مواد خمیر را به جز کره ، داخل کاسه مخلوط کن قرار دهید. با سرعت متوسط ​​به مدت 8 دقیقه یا تا زمانی که خمیر دیگر به بدنه مخلوط کن نچسبد مخلوط کنید. میکسر را خاموش کنید و بگذارید خمیر به مدت 1 دقیقه بماند.

میکسر را دوباره با سرعت متوسط ​​شروع کنید و به آرامی کره را به خمیر اضافه کنید - در هر زمان حدود 25 گرم. پس از ترکیب همه ، 5 دقیقه با سرعت زیاد مخلوط کنید تا زمانی که خمیر براق ، صاف و وقتی کشیده شود کشدار باشد.

کاسه را با فیلم چسبناک یا یک حوله چای تمیز بپوشانید و بگذارید تا ثابت شود تا اندازه آن دو برابر شود. خمیر را به طور خلاصه به عقب بکشید ، سپس مجدداً بپوشانید و در یخچال بگذارید تا یک شب خنک شود. روز بعد ، خمیر را از یخچال بیرون آورده و آن را به قطعات 50 گرم برش دهید (باید حدود 20 عدد بدست آورید).

تکه های خمیر را درون نان های صاف و محکم بچرخانید و آنها را روی یک سینی پخته شده آرد قرار دهید و فضای زیادی بین آنها باقی بماند ، زیرا نمی خواهید وقتی ثابت کنید آنها را به هم بچسبانید. با فیلم چسبناک بپوشانید و به مدت 4 ساعت یا تا اندازه دو برابر شوید. سرخ شده و یا قابلمه چربی عمیق خود را نیمه کاره با روغن پر کنید. روغن را تا 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

هنگامی که روغن گرم می شود ، با استفاده از یک قراضه شیرینی خوری آرد ، دونات ها را از سینی بکشید. مواظب باشید که آنها را از بین نبرید ، آنها را درون روغن قرار دهید. بسته به اندازه سرخ شده یا قابلمه خود 2-3 در هر دسته انجام دهید.

طرز تهیه دونات با ماست رژیمی کارگاهی صنعتی دونفره شکلاتی کرم دار در کارخانه در فر بازاری

هر طرف را به مدت 2 دقیقه سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود - آنها پف کرده و شناور می شوند ، بنابراین ممکن است لازم باشد بعد از گذشت 1 دقیقه آنها را به آرامی فشار دهید تا به آنها کمک کند رنگ یکنواختی داشته باشند.

دونات ها را از روی سرخ کن جدا کرده و روی کاغذ آشپزخانه قرار می دهیم. شیرینی های پیراشکی را در حالی که هنوز گرم است در یک کاسه شکر کاستور بریزید. مراحل را تکرار کنید تا همه دونات ها سرخ شوند ، اما بررسی کنید که دمای روغن صحیح باشد - اگر خیلی زیاد باشد ، آنها وسط می سوزند و خام می شوند.

اگر خیلی کم باشد ، روغن درون دوناتها جذب می شوند و چرب می شوند. بگذارید قبل از پر کردن خنک شود. برای پر کردن دونات ، سوراخی را با یک چاقوی کوچک در چین و چروک هر یک ، در هر نقطه در اطراف خط سفید بین بالای سرخ شده و پایین قرار دهید.

یک کیسه لوله کشی را با پر کردن و لوله خود درون مخلوط کنید تا کاملاً متورم شود - 20-50 گرم بسته به نوع پر ، مقدار بهینه است. کرم کمتر خواهد بود زیرا هوادهی آن بیشتر است. بعد از پر کردن ، دونات ها به بهترین وجه بلافاصله خورده می شوند ، اما در یک قلع قائم نگه می دارند.

تشکر از bbcgoodfood و آموزش آشپزی با فرزانه