طرز تهیه بستنی سنتی زعفرانی سه رنگ بروجرد با عسل

طرز تهیه بستنی سنتی

طرز تهیه بستنی سنتی بدون خامه زعفرانی با ثعلب بدون ثعلب سه رنگ بروجرد کره ای با عسل xvc jidi fsjkd skjd

بستنی سنتی یکی از دسرهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که از سالیان گذشته جزء محبوب ترین دسرهای ایرانیان بوده است، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ مرد با مرام همراه باشید. یکی از ساده ترین، ارزان ترین و خوشمزه ترین دسرهای ایرانی بستنی است که مصرف آن بین خانواده های ایرانی زیاد است. بستنی از انواع دسر منجمد است که برای فصول گرم سال بسیار مناسب و پر طرفدار می باشد. در گذشته از گیاه ثعلب در بستنی های سنتی استفاده می کردند.یکی از دسرهای خوشمزه و در عین حال ساده که در روزهای گرم تابستان می تواند به عنوان دسر یا میان وعده تهیه شده و مورد استفاده قرار گیرد بستنی است که بستنی ها تنوع بسیار زیادی داشته و از این رو طرفداران بسیاری هم دارند که هر روزه طعم های جدیدی از بستنی در بازار موجود می شود که دلیل اصلی آن پاسخ دادن به نیاز مخاطبان و آشنا کردن آنها با طعم های مختلف است؛ ولی هرچقدر هم که تنوع طعم بستنی زیاد شود هنوز هم بستنی سنتی جایگاه خود را حفظ کرده و خوردن آن می تواند بسیار لذت بخش باشد.

مواد لازم برای ۶ نفر
شیر پر چرب۴ پیمانه
گلاب½ پیمانه
خامه۱۰۰ گرم
ثعلب۲ قاشق چایخوری
خلال پسته۲ قاشق غذاخوری
زعفران۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ پیمانه
اسانس هلمقدار کمی به دلخواه

دستور تهیه بستنی سنتی

مرحله اول

برای تهیه بستنی سنتی ابتدا در سینی بزرگ و دارای لبه خامه(خامه کم چرب بهتر است) را می ریزیم و با پشت قاشق خامه را در سینی پخش می کنیم و روی آن را صاف می کنیم تا به قطر حدودا ۲ میلیمتر برسد و در فریزر قرار می دهیم تا زمانیکه خامه یخ بزند.

مرحله دوم

سپس شیر را در قابلمه ای می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم و صبر می کنیم تا به جوش بیاید و بعد حرارت را کم می کنیم و زعفران،گلاب را به ان اضافه می کنیم و با قاشق مواد را آرام مخلوط می کنیم تا شیر کاملا زرد شود.

مرحله سوم

شکر را در کاسه ای می ریزیم و ثعلب را به آن اضافه می کنیم و با قاشق خوب آن ها را مخلوط می کنیم و بعد به مخلوط شیر کم کم می افزاییم و با قاشق هم می زنیم تا شکر در شیر کاملا حل شود و ثعلب نیز باعث قوام مایه شود.


طرز تهیه بستنی وانیلی زعفرانی مواد اولیه بدون ثعلب بدون خامه در 5 دقیقه با شیر خشک xvc jidi fsjkd  hkdgd


بستنی وانیلی یکی از بستنی های محبوب و پر طرفدار در سراسر جهان است، برای مشاهده این اموزش ساده در ادامه با طرز تهیه بستنی وانیلی همراه باشید.

مرحله چهارم

همانطور که مایه بستنی را هم می زنیم به قوام آن باید دقت کنیم هر زمان که به غلظت مورد نظرمان رسید قابلمه را از روی شعله بر می داریم و کنار می گذاریم و مایه بستنی را در کاسه ای می ریزیم و در کاسه ای بزرگتر تکه های از یخ می ریزیم.

مرحله پنجم

سپس کاسه محتوی مایه بستنی را در کاسه یخ می گذاریم و با همزن برقی مداوم مایه را هم می زنیم تا کشدار شود و کاسه مایه بستنی را داخل فریزر به مدت ۳۰ دقیقه قرار می دهیم تا کمی یخ بزند و بعد از گذشت این مدت کاسه بستنی را از فریزر بیرون می آوریم

مرحله ششم

حالا مجددا با همزن برقی بستنی را هم می زنیم تا کشدار شود و دوباره در فریزر به مدت ۳۰ دقیقه می گذاریم تا یخ بزند.این کار را چندین مرتبه انجام می دهیم(۴ الی ۵ بار کافی است)تا بستنی سنتی کاملا کشدار شود.


طرز تهیه شیر پسته فرمول گیاهی علی بابا سفت بهار ترافیک بدون شیر بدون ثعلب xvc jidi adv  sji


شیر پسته یکی از نوشیدنی های خوشمزه و مقوی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه شیر پسته فرمول گیاهی علی بابا سفت همراه باشید.

مرحله هفتم

خامه یخ زده را از فریزر بیرون می آوریم و با چاقو به خامه ها برش می زنیم.می توانید مربع های کوچک روی خامه ایجاد کنید.بعد از گذشت ۳۰ دقیقه بستنی را مجددا از فریزر بیرون می آوریم و از تکه خامه های یخ زده داخل بستنی می ریزیم و با بستنی مخلوط می کنیم.

مرحله هشتم

حالا خلال پسته را نیز به بستنی اضافه می کنیم و در صورت علاقه هل را نیز در این مرحله به بستنی می افزاییم و بستنی را به مدت ۲ ساعت در فریزر قرار می دهیم تا خوب منسجم شود.بستنی آماده شده را در پیاله می ریزیم و نوش جان کنید.


مواد لازم بستنی سنتی

شیر پر چرب :•: ۱ لیتر

شکر :•: ۵۰۰ گرم

زعفران :•: به مقدار لازم

ثعلب :•: ۱ قاشق غذاخوری

گلاب :•: نصف استکان

خلال پسته :•: ۵۰ گرم

موز و آناناس :•: به دلخواه


طرز تهیه بستنی زمستانی با موز , بستنی سنتی میهن شف طیبه , بستنی زمستانی به خانه برمیگردیم , xvc jidi fsjkd clsjhkd


بستنی زمستانی نوعی بستنی خوشمزه و پرطرفدار است که به دلیل اینکه خنک نیست در فصل زمستان سرو می شود، برای مشاهده این اموزش در ادامه با یک اموزش ساده و عالی برای درست کردن بستنی زمستونی همراه باشید.

طرز تهیه بستنی سنتی

برای تهیه بستنی سنتی بیرونی توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه بستنی سنتی برای ۲ نفر مناسب می باشد . ابتدا شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید سپس حرارت را ملایم کنید و مقداری زعفران دم کرده و گلاب را اضافه کنید

حالا باید ثعلب و شکر را با هم خوب مخلوط کنید سپس کم کم و با دقت به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا شکر و ثعلب حل شوند و مایه بستنی غلیظ شود.

مایه بستنی را از روی حرارت بردارید و داخل کاسه ای مناسب بریزید سپس کاسه را روی ظرفی پر از یخ قرار دهید ، بستنی را با همزن بزنید تا خودش را بگیرد و کشدار شود سپس ظرف بستنی را داخل فریزر قرار دهید

پس از ۳۰ دقیقه بستنی را از فریزر خارج کنید و با همزن بزنید تا کشدار شود و مجدد داخل فریزر قرار دهید ، این عمل را چند بار انجام دهید.

پس از اینکه بستنی سنتی آماده شد باید خامه های یخ زده را تکه تکه کنید و بهمراه خلال پسته یا به دلخواه خردهای اناناس و موز به بستنی اضافه نمایید ، بستنی را به مدت حداقل ۵ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا آماده شود.