طرز تهیه ترشی انبه زعفرانی رسیده زرد به روش پاکستانی

طرز تهیه ترشی انبه

طرز تهیه ترشی انبه احمد زعفرانی رسیده زرد کال پاکستانی کال بندرعباس پاکستانی با روغن زیتون زرد ساده

ترشی انبه یکی از انواع ترشی های خوشمزه و بسیار محبوب جنوب کشورمان است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ مرد بامرام همراه باشید.

مواد لازم برای ۱ شیشه متوسط
انبه زرد۲ عدد
روغن زیتون½ پیمانه
سیر۶ حبه
سرکه۱ پیمانه
سیاه دانه۱ قاشق غذاخوری
تخم گشنیز۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری

دستور تهیه ترشی انبه

مرحله اول

برای تهیه ترشی انبه بندری ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس تخم گشنیز را به همراه سیاه دانه، فلفل قرمز و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا عطر ادویه ها بلند شود.

مرحله دوم

پس از اینکه بو دادن ادویه ها به پایان رسید، صبر می کنیم تا خنک شوند، سپس ادویه ها را داخل آسیاب می ریزیم و پودر می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه انبه ها را با دقت پوست می گیریم، سپس آنها را از وسط نصف می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله هسته های انبه را خارج می کنیم، سپس انبه ها را به صورت حبه ای خرد می کنیم. در روشی دیگر می توانیم انبه ها را به صورت پوره در بیاوریم که سلیقه ای می باشد و می توانید به سلیقه خود روش خرد کردن انبه را انتخاب کنید.

مرحله چهارم

پس از خرد کردن انبه پوست سیرها را می گیریم و آنها را با گوشتکوب له می کنیم، در ادامه یک شیشه مناسب انتخاب می کنیم و آنرا پس از شستشو به خوبی خشک می کنیم، سپس مقداری از انبه های خرد شده داخل شیشه می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا روی انبه ها کمی ادویه بو داده شده و سیر له شده می ریزیم و به همین ترتیب به صورت لایه ای مواد را داخل شیشه می ریزیم تا شیشه پر شود. در ادامه سرکه و روغن زیتون را ترکیب می کنیم و روی انبه ها می ریزیم.

مرحله ششم

سطح سرکه باید یک بند انگشت بالاتر از سطح انبه ها باشد. پس از اینکه ترشی را آماده کردیم درب شیشه را محم می بندیم تا هوای وارد فضای شیشه نشود، سپس به مدت ۲ هفته در یخچال قرار می دهیم تا ترشی اماده سرو شود.


طرز تهیه سیر ترشی شمالی فوری همدانی با سرکه قرمز با رب انار حبه ای با نبات روازاده حبه ای سفید xvc jidi sdv jvad


سیر ترشی یکی از انواع ترشی های بسیار محبوب و پرمصرف در میان ایرانیان است که در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می گیرد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه سیر ترشی شمالی فوری همدانی با سرکه قرمز همراه باشید.


طرز تهیه ترشی آلبالو با سرکه سیب محل نگهداری با رب انار خواص خانم گل آور xvc jidi jvad Hgfhg


ترشی آلبالو یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در فصل تابستان تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه ترشی آلبالو با سرکه سیب محل نگهداری همراه باشید.


طرز تهیه ترشی پیاز محلیز قرمز کوچک قرمز ریز سفید کوچک سفید با سرکه قرمز شکم پر سیر با پیاز قرمز xvc jidi jvad dhc


ترشی پیاز یکی از انواع ترشی های اصیل ایرانی است که به همراه غذاهای سنتی مثل آبگوشت سرو می شود، برای آشنایی با این اموزش در ادامه با طرز تهیه ترشی پیاز سفید خوشمزه و مخصوص ایرانی همراه باشید.

منبع : بهترین روش آماده کردن ترشی با انبه رسیده زرد