طرز تهیه مربای کدو حلوایی با آهک به روش خانم اردستانی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی

طرز تهیه مربای کدو حلوایی بدون آهک با شیره انگور کدو تنبل رزا منتظمی سامان گلریز رنده شده جایگزین آب آهک نی نی سایت به شکل گل رز علت ترد نشدن مربای کدو

مربای کدو حلوایی یکی از انواع مرباهای بسیار خوشرنگ و خوش طعم ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش در ادامه با وبلاگ آموزشی مرد بامرام همراه باشید.

مواد لازم مربای کدو حلوایی
کدو حلوایی۲ کیلوگرم
شکر۲ کیلوگرم
آب۴٫۵ پیمانه
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آهک۱ لیوان

دستور تهیه مربا کدو حلوایی

مرحله اول

ابتدا کدو حلوایی را برش می دهیم و تخمه های داخلش را خارج می کنیم، در ادامه پوست کدو حلوایی را جدا می کنیم و کدو حلوایی را با هر مدلی دوست داریم خرد می کنیم. برای زیبایی بیشتر مربا می توانید به صورت دالبری خرد کنید.

مرحله دوم

آهک را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و با چند لیوان آب مخلوط می کنیم، با یک قاشق آهک را به خوبی مخلوط می کنیم تا با آب یکدست شود. پس از اینکه آهک در آب ته نشین شد، آب روی آهک را بر می داریم و از صافی رد می کنیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید آب درون آهک باید به مقداری باشد که وقتی روی کدو ها ریختیم، روی کدوها را به طور کامل بپوشاند. حالا آب آهک ضاف شده را روی کدوها می ریزیم و ۱۲ ساعت به کدو ها در آب آهک استارحت می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از گذشت ۱۲ ساعت کدوها را آبکشی می کنیم و چند بار با آب سرد می شوییم، سپس کدوها را به همراه مقداری آب سرد داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم حدود ۸ ساعت دیگر استراحت کنند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۸ ساعت چهار و نیم پیمانه آب را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و شکر را اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شکر به طور کامل در آب حل شود و شربت با حرارات ملایم قوام بیاد و به غلظت برسد.

مرحله ششم

حالا کدوها را مجددا آبکشی می کنیم و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم سپسپ به قابلمه حاوی شربت اضافه کنیم و اجازه می دهیم کدوها با حرارت ملایم بزپند. حدود ۲ ساعت برای پخت کامل کدوها زمان نیاز است.

مرحله هفتم

پس از اینکه کدوها به طور کامل پختند و مربا تقریبا آماده شد، آبلیمو را اضافه می کنیم تا از شکرک زدن مربا جلوگیری کند. در آخر اجازه می دهیم مربا کاملا خنک شود سپس آنرا داخل شیشه می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.


مطالب مرتبط :

طرز تهیه مربای توت فرنگی شیرین و خوشرنگ

طرز تهیه عدسی یک صبحانه خوشمزه و مقوی


منابع :

پینترست آشپزی