خواص انبه برای کودکان، پوست، بارداری و گوارش

 انبه یکی از انواع میوه های خوشمزه و بسیار محبوب در سراسر جهان است که نسبت به میوه های دیگر قیمت نسبتا گران تری دارد. این میوه خوشمزه در مناطق گرمسیری پرورش داده می شود و جالب است بدانید که کشور ما هم دستی در تولید انبه دارد. عمده تولید انبه در ایراین در استان سیستان و بلوچستان انجام می شود. انبه های ایرانی از انبه های پاکستانی کوچک تر هستند ولی طعم بهتری دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انبه بیشتر آشنا کنیم. انبه از جمله میوه‌هایی است که می‌تواند انرژی زیادی به ما انسان‌ها برساند و نیازهای بدن ما را برآورده کند. خواص انبه و مزایای آن بسیار زیاد و سرشار از مواد مغذی متفاوت است. انبه یکی از میوه‌هایی است که بسیار زیاد خریداری می‌شود زیرا علاوه بر خواص فوق العاده‌اش طعم بی نظیری نیز دارد. انبه چیست؟ نام علمی ‌انبه مانگیفرا ایندیما (Mangifera indica) است.

خواص انبه

خواص انبه برای کودکان برای پوست در بارداری گیلان آب انبه هسته انبه برای گوارش شیر انبه

انبه یکی از انواع میوه های پر مصرف در سراسر جهان است که در دسته بندی میوه های گرمسیری قرار می گیرد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات انبه در ادامه با مرد با مرام همراه باشید.

خاصیت های انبه

جوان سازی پوست صورت

انبه به دلیل وجود آنتی اکسیدان های قوی می تواند باعث کنترل رادیکال های آزاد شود که باعث ایجاد چین و چروک روی پوست صورت می شوند. علاوه بر این مصرف انبه باعث می شود که چین و چروک های موجود بر روی پوست نیز از بین بروند.

درمان یبوست و اسهال

اگر با مشکلات گوارشی مثل یبوست و اسهال مواجه هستید می توانید از انبه استفاده کنید. انبه به دلیل اینکه حاوی مقادیر غنی از فیبر و آب می باشد می تواند به تسریع روند حرکت در روده ها کمک کند که باعث می شود مشکلات گوارشی برطرف شوند.

درمان کم خونی

جالب است بدانید که انبه حاوی مقادیر غنی از آهن می باشد و به همین دلیل می تواند به روند افزایش تعداد گلبول های خون کمک شایانی کند. اگر با مشکل کم خونی روبرو هستید می توانید انبه را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

درمان سرماخوردگی

بیماری هایی مثل سرماخوردگی به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن به وجود می آیند. برای درمان سریعتر و پیشگیری از سرماخوردگی باید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. انبه به دلیل وجود ویتامین های C ، A و انواع کاروتنوئیدها باعث توقیت سیستم ایمنی بدن می شود.

افزایش وزن

اگر با مشکل کاهش وزن روبرو هستید و دوست دارید خیلی سریع به وزن دلخواه برسید می توانید از انبه استفاده کنید. برای گرفتن بهترین نتیجه بهتر است هر روز صبح شیر انیه مصرف کنید، این کار باعث می شود در کمترین زمان وزن اضافه کنید.

کاهش فشار خون

یکی از دلایلی که باعث می شود فشار خون بالا کاهش یابد، مصرف مواد غذایی است که دارای پتاسیم و منیزیم است. انبه به دلیل اینکه حاوی مقادیری غنی از پتاسیم و منیزیم است می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

افزایش رشد مو

یکی از دلایلی که باعث می شود روند افزایش رشد موها افزایش یابد این است که گردش خون به خوبی در پوست سر انجام شود. انبه به دلیل وجود ویتامین E باعث می شود که گردش خون در پوست سر بهبود یابد و به همین دلیل به تقویت و رشد موهای سر کمک می کند.

مفید برای دیابت

بر اساس نتایج اولیه برخی مطالعات انبه می تواند به کاهش قند خون در افرادی که به دیابت نوع ۱ مبتلا هستند کمک کند. دلیل این امر این می باشد که انبه غنی از فیبر می باشد و به همین دلیل می تواند برای کاهش قند خون مفید باشد.

علاوه بر این فیبر موجود در انبه می تواند به کاهش سطح قند خون، چربی و انسولین در افزادی که به دیابت نوع ۲ مبتلا هستند نیز کمک کند. مصرف صحیح انبه به دلیل اینکه سطح گلیسمی پایینی ندارد باعث افزایش سطح قند خون افراد دیابتی نمی شود.

یکی دیگر خاصیت های انبه برای افراد مبتلا به دیابت این است که می تواند به تنظیم سطح انسولین کمک کند. برای این منظور برگ های انبه را به مدت یک شب در آب بخیسانید، سپس صبح به صورت ناشتا عصاره آن را بنوشید.


خواص پرتقال


پرتقال یکی از انواع میوه های محبوب در سراسر جهان است که بیشتر به خاطر ویتامین هایش شناخته می شود، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات پرتقال در ادامه با خواص پرتقال تامسون ناشتا برای کبد، کودکان و بارداری همراه باشید.

زیان های انبه

مشکلات کلیوی

اگر دارای هر گونه بیماری و اختلال در کلیه هستید باید مراقب مصرف بیش از حد انبه باشید. انبه دارای مقادیر بسیار زیادی پتاسیم می باشد و به همین دلیل مصرف زیاد آن می تواند باعث مشکلات شدید در بدن یا حتی مرگ شود.


مواد مغذی و خواص انبه

همه می‌دانیم که انبه‌ها حاوی مواد مغذی هستند. اما چه مواد مغذی در این میوه وجود دارد؟ میزان این مواد مغذی چقدر است؟ انبه‌ها به چه میزان کالری دارند؟ یک انبه با اندازه معمولی حدود ۱۰۷ کالری دارد. این ماده  حاوی مواد مغذی زیر است:


ویتامین‌ها

ویتامین (A (1262 IU برجسته ترین ماده مغذی انبه است. ویتامین‌های دیگر شامل ویتامین C (به مقدار ۴۵٫۷ میلی گرم)، ویتامین K (به مقدار ۶٫۹ میلی گرم)، تیامین (۰٫۱ میلی گرم)، ریبوفلاوین (۰٫۱ میلی گرم)، نیاسین (۱ میلی گرم)، ویتامین B6 (به مقدار ۰٫۲ میلی گرم)، فولات (۲۳٫۱ میلی گرم)، اسید پانتوتنیک (۰٫۳ میلی گرم) و کولین (۱۲٫۵ میلی گرم) است.


مواد معدنی

یک انبه معمولی حاوی آهن (۰٫۲ میکروگرم)، پتاسیم (۲۵۷ میکروگرم)، کلسیم (۱۶/۵ میکروگرم)، فسفر (۱۸٫۲ میکروگرم)، سدیم (۳٫۳ میکروگرم)، روی (۰٫۱ میکروگرم)، مس (۰٫۲ میکروگرم)، سلنیوم ( ۱ میکروگرم) و مواد مغذی دیگر است.


مواد مغذی دیگر

این میوه همچنین حاوی پروتئین (۰٫۸ گرم)، فیبر (۳ گرم) و کربوهیدرات (۲۸ گرم) است. این ویتامین‌ها و مواد معدنی خواص شگفت انگیز بسیار زیادی دارند.


خواص خرما و گردو خشک برای مردان برای کودکان در بدنسازی برای گوارش و گردو باهم رطب


خرما که با نام رطب هم شناخته می شود میوه ای شیرین و مقوی است که خواص درمان بسیاری دارد، برای آشنایی بیشتر با خواص و مضرات خرما در ادامه با خواص خرما و گردو خشک برای مردان برای کودکان در بدنسازی همراه باشید.


روش‌های خوردن انبه

 ساده‌ترین روش خوردن این میوه آن است که آن را پوست گرفته و به شکل تازه آن را میل کنید. می‌توانید آن را به همراه کمی‌آبلیمو به شکل یک نوشیدنی در آورده و در این روزهای گرم تابستان مورد استفاده قرار دهید. مصرف این میوه به همراه کمی‌بستنی و یا مخلوط شده با شیر نیز میان وعده‌های بسیار مغذی را برایتان مهیا می‌کند که می‌توانید از خوردن‌شان لذت ببرید.

اما یکی از نکاتی که باید در هنگام خوردن این میوه به خاطر داشته باشید آن است که برخی از افرادی که به آلرژی تماسی مبتلا هستند با تماس با پوست این میوه دانه‌های قرمز رنگی در پوست‌شان ایجاد می‌شود. بهترین توصیه به این افراد آن است که از انبه‌های کاملا شیرین استفاده کنند تا کمترین واکنش‌های حساسیتی ایجاد شود.

شما می‌توانید در فصولی که این میوه در دسترس شما نیست آن را به برش‌های نازکی درآورده و خشک کنید. فراموش نکنید این میوه می‌تواند یکی از اجزای سالاد میوه را تشکیل دهد و یا آنکه به شکل پوره به همراه سایر میوه‌ها به مصرف برسد. از این میوه، شربت، ترشی و مربا تهیه می‌کنند.

این میوه به دلیل ترکیبات اسیدی که دارد می‌تواند به هضم پروتیین‌ها کمک کند. به این دلیل در وعده‌های غذایی سنگین اگر مقدار کمی‌از این میوه به مصرف برسد به هضم غذا در سیستم گوارشی کمک می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌شود انبه را با معده خالی میل نکنید بلکه آن‌را بعد از صرف غذا و یا ترشی آن را به همراه غذا به مصرف برسانید.

شاید خیلی به مذاقتان خوش نیاید اگر بگوییم که در برخی از کشور‌ها مانند مکزیک و هند برش‌های این میوه را با کمی‌فلفل قرمز و نمک می‌خورند البته برش‌های کال این میوه و جالب‌تر اینکه در هند آن را با نوعی رب شور که بگونگ نام دارد و از ماهی و یا میگو تهیه شده است، می‌خورند.


خواص انبه برای نوزادان و کودکان

میوه انبه را از 6 ماهگی در سبد غذایی نوزاد بگنجانید.

ویتامین A انبه موجب تقویت بینایی و بهبود سلامت چشم ها در نوزادان و کودکان می شود.

میوه انبه به هضم غذا در نوزادان و کودکان کمک می کند.

انبه باعث تقویت سیستم ایمنی بدن نوزادان می شود.

ویتامین B6 و اسید گلوتامین موجود در انبه حافظه در نوزادان و کودکان را تقویت می کند.